środa, 12 marca 2014

Dzień 2

Dzień drugi już za mną - to znaczy mam nadzieję, bo już dawno po kolacji, a jeść mi się nie chce na szczęście :)

A zaczęło się tak : wstałam i poczułam, że na wczorajszym teście Nike + musiały pracować wszystkie mięśnie - gdyż wszystkie mnie dzisiaj bolą !!!
Jak już udało mi się dojść do pionu , chciałam od razu pobiec się zważyć - czego oczywiście kategorycznie robić nie zamierzałam jeszcze wczoraj - ale nie wytrzymałam. 
Pamiętam z poprzedniego roku, że na początku waga spada najszybciej -wiadomo woda - więc byłam ciekawa ile spadło - i tu mały szok - bo aż kilogram !!!

Znowu udało mi się zjeść posiłki o mniej więcej wyznaczonych porach - z czego się bardzo cieszę, bo warto jest wreszcie jeść regularnie, by odchudzanie było skutecznie :)

3d chiliŚniadanie 8.00 - serek ziarnisty z papryką i szczypiorkiem - bardzo go  lubię.
Jem go  często od poprzedniej diety w różnych kombinacjach- wszedł do jadłospisu całej Rodzinki, można z nim naprawdę super kombinować. Dzisiaj w wersji z papryką zielono-żółtą - taka akurat była na podorędziu :) Herbatka, jak co rano od jakiegoś czasu - Pu-erh - od pół roku piję ją zamiast kawy !!!





3d chili przepisy


Przekąska 1 11.00 - kolejny mój hit - jogurt  z cynamonem - dla  mnie pyszności - bo cynamon uwielbiam. Nie przypuszczałam wcześniej, że jogurt z samą tylko przyprawą bez innych dodatków może być taki smaczny !







Obiad 14.00 - UWIELBIAM - pikantny kuskus. Oprócz walorów smakowych, ma jeszcze jedną zaletę - wypija się po nim znacznie więcej niż 300 ml wody !!! Jeśli nie lubicie bardzo pikantnych potraw - a ta jest naprawdę HOT - dodajcie raczej jedną papryczkę. I bardzo dobrze po jej krojeniu umyjcie ręce - by nie daj Boże nie zatrzeć oka, czy śluzówki nosa - piecze jak diabli :(




3d chili



Około 16-tej udało mi się wykonać mój pierwszy trening z Osobistą Trenerką Nike Kinect ;)
28 minut ćwiczeń aerobowych z rozgrzewką i rozciąganiem na koniec. Na dziś mi wystarczyło - za serię powtórkową podziękowałam.

Przekąska 2 przed 17 -  po treningu (i sporej ilości wody) - soczek pomidorowy, którego przed dietą nie cierpiałam - jednak ten pikantny  bardzo mi podchodzi :)
3d chili


Kolacja przed 20 - kanapeczki według  planu + herbatka
z imbirem :)






Ocena dnia - znów bez grzeszków + ruch - zadowolona :)  - jeśli jutro się podniosę ;)

Dzień 1

Dzień pierwszy za mną :)
Zaczęło się od ważenia - cóż jakieś 6 kg na pewno do zrzucenia - skutek zimowego zasiedzenia :(   i rzucenia palenia  :)

Obwody pomierzone - wszystko zapisane - następne mierzenie i ważenie za 10 dni- no dobra za tydzień, bo i tak pewnie nie wytrzymam ;)

dieta 3d chiliWięc było tak :

Śniadanie 8.00-w/g rozpiski - kefir z banem i cynamonem wylądowały w blenderze - pyszny koktajl 
z tego wyszedł :), do tego moja ulubiona herbata pu-erh ze startym imbirem

Po  śniadaniu postanowiłam zrobić test sprawnościowy na x-box z Nike Kinect Training, żeby dobrać odpowiednie ćwiczenia. Łatwo nie było, bo kondycja u mnie marna - ale udało się. 
Okazało się, że mieszczę się w średnich dla mojego wieku wynikach -lepiej jest jednak  z wysportowaniem, niż sprawnością ogólną :(  Ale nic to - dopasowało ćwiczenia głównie aerobowe  i kardio - wybrałam na razie 3 treningi w tygodniu -poniedziałek, środa,piątek.
Mam nadzieję, że nie odpadnę ....Aha i w czasie tego morderczego dla testu -wypiłam prawie litr wody :)

dieta 3d chili 
Przekąska 11.00 -pomidory z ziołami prowansalskimi
ja je akurat lubię, ale wiem, że nie wszyscy przepadają za smakiem ziół :(
Do tego duża szklanka wody z miętą




Obiad 14.00 - Filet z kurczaka w warzywach- uwielbiam, do tego duża ilość wody, do dość ostry jest :)

3d chili przepisy


Przekąska 2 17.00-  grejfruta nie lubię jeść więc wycisnęłam z niego sok, wrzuciłam starty imbir i wypiłam :)

Kolacja 20.00 - sałatka z ryżu i papryk była pyszna, chciałam ją "pstryknąć" ale wyczerpała mi się bateria w aparacie, a głodna już byłam. Dodałam jednak tylko pół pomidora, bo jak wszystko wcześniej skroiłam , to wystraszyłam się ile tego wyszło !!!

Ocena dnia - wszystko mi smakowało, głodna nie chodziłam - i co najważniejsze -nie zjadłam nic spoza jadłospisu - oby tak dalej :)





Czym jest 3d chili i jak się przygotwać do diety

Jeśli ktoś się już dietką interesował wie, że opiera się ona na 3 rodzajach przypraw : 

 PRZYPRAWY CZERWONE
Np. chili, pieprz czarny, papryka ostra, papryka słodka, pepperoni, curry
Działają agresywnie na Twoją tkankę tłuszczową. Zawarta w nich kapsaicyna
przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu.
Dzięki temu jedząc – już rozpoczynasz proces spalania kalorii.
 

PRZYPRAWY ŻÓŁTE
Np. imbir, cynamon, kardamon
Działają stymulująco na pracę przewodu pokarmowego.
Ułatwiają trawienie poprzez stymulację wydzielania soków żołądkowych.
Poprawiają krążenie, przez co dają poczucie przypływu energii i hamują apetyt,
zapobiegając chęci dojadania przekąsek.
 

PRZYPRAWY ZIELONE
Np. bazylia, oregano, czosnek, szałwia, tymianek, mięta
Działają stabilizująco i łagodząco na żołądek, zmniejszają dolegliwości dyspeptyczne,
a przy tym również łagodnie stymulują trawienie pokarmu.
Wspomagają pracę jelit i regulują pracę żołądka.


"Użycie tylko jednej przyprawy byłoby nieskuteczne - bardzo szybko mogłaby Ci się
znudzić i doprowadzić do porzucenia diety. Tego nie chcemy. Dodatkowo stosowanie
wyłącznie przypraw zawierających kapsaicynę (np. chili), mogłoby doprowadzić
do wysycenia organizmu tym związkiem i niepożądanymi konsekwencjami. Z kolei
wysycenie organizmu związkami zawartymi np. w cynamonie mogłoby doprowadzić
do wykształcenia się oporności na ten składnik, przez co metabolizm i tak stałby
w miejscu. Stąd niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie ilości, połączenia ze
składnikami pokarmu i zestawienie przypraw.
Wszystkie przyprawy użyte w Diecie 3D w połączeniu stanowią trójwymiarowy system
spalania kalorii.
" - z diety 3d chili
dieta 3d chili
Przed rozpoczęciem diety warto więc zaopatrzyć się w przyprawy takie jak :
-korzeń imbiru, pieprz mielony, cynamon, bazylię, zioła prowansalskie, kardamon, oregano, paprykę słodką, ostrą i chili, czosnek w ząbkach , a także świeżą miętę, czy cytrynę.

Warto zaopatrzyć się w najtańszą nawet wagę kuchenną.
Dieta to 5 posiłków, które powinny być zjadane regularnie. Jak zalecają twórcy diety- nie należy zmniejszać porcji, nawet jeśli wydają się być za duże .

Ja wyznaczyłam sobie takie pory posiłków, których staram się trzymać :
8.00 - śniadanie
11.00 -przekąska 1
14.00 -obiad
17.00 -przekąska 2
19.30-20.00 kolacja

Warto przed rozpoczęciem diety nie tylko się zważyć ale także zmierzyć i zapisać obwody.
Ważmy się później raz na tydzień lub dwa. Lepiej sprawdzać efekty rzadziej, żeby się nie przejmować, że waga np. na chwilę stanęła - lub poszła w górę - co uwarunkowane jest np. czynnikami hormonalnymi.

Należy pamiętać również o dużych ilościach wypijanej wody, a także dozwolone są różne herbatki - ziołowe, czerwona, czy zielona.

I rzecz równie ważna - o ile nie ważniejsza - niż dieta - RUCH.
Nie oszukujmy się, żeby waga spadła musimy się ruszać !!!
Ja zaczęłam od chodzenia po schodach, zamiast jeżdżenia windą, powoli szykuję rower do sezonu. Moim sprzymierzeńcem będzie też Kinect Training - na początku 3 razy w tygodniu Program wyszczuplający- ćwiczenia aerobowe i kardio.

WIOSNA NADCHODZI WIĘC DO DZIEŁA !!!







Dlaczego akurat 3d chili ?

WITAJCIE  !!!


Spytacie dlaczego akurat dieta 3d chili ?  
Od zawsze lubiłam potrawy pikantne oraz aromatyczne -przyprawiane ziołami - najlepiej świeżymi.

Na dietę natknęłam się prawie rok temu i postanowiłam ją zakupić.
Udało mi się schudnąć w sierpniu 2013 r. prawie 5 kg. Wtedy też sporadycznie ćwiczyłam i jeździłam na rowerze. Nie stosowałam jej jednak dłużej, gdyż wyjechałam na wakacje, a że nie było efektu jojo - jakoś o niej zapomniałam. 


Niestety później nadeszła zima, rozleniwiłam się, a że pracę mam siedzącą
i zaczęłam się objadać - kilogramy wróciły :(

Teraz jednak jestem bardzo zmotywowana i do diety - bo mi bardzo odpowiada i smakuje - jak też do ćwiczeń fizycznych - wierzę się NA PEWNO uda !!! 


Postaram się za bardzo nie modyfikować diety, gdyż prawie wszystko mi poprzednim razem smakowało- z naprawdę małymi wyjątkami, Wy oczywiście możecie sobie zamieniać posiłki z tej samej grupy jeśli czegoś nie lubicie...

ZACZYNAMY   ???  ZACZYNAMY !!!